Information gällande Covid-19

Av omtanke för din och vår hälsa har vi vidtagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt.

Försiktighetsåtgärder för allas säkerhet

Vi på Torvalla Bil tycker att det är viktigt att ta vårt ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt oavsett om du behöver hjälp med däckskifte, leverans av bil, service eller reparation.

Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande. Vi gör självklart vårt yttersta för att förebygga och säkerställa våra kunders och medarbetares hälsa, samt att minimera oro och risk för smittspridning på våra anläggningar. Detta gör vi exempelvis genom att utöka våra städrutiner och ökar frekvensen för rengöring av bilarna på våra anläggningar.

Vi vill att du ska känna till att alla medarbetare som har minsta känning av sjukdomssymptom, stannar hemma. Syftet är att värna om våra medarbetares, anhöriga och kunders hälsa, samt eventuellt även bidra till begränsad smittspridning i samhället. Alla våra medarbetare följer de riktlinjer som finns från Folkhälsomyndigheten för att i högsta möjliga mån undvika smittspridning.

Om du känner dig sjuk, med förkylnings- eller influensaliknande symptom, ber vi dig att boka om ditt besök. Vänligen ring din kontaktperson för att boka om, eller titta på en alternativ lösning för inlämning av fordon. Här på vår hemsida hittar du kontaktuppgifter. Hör gärna av dig om du har några frågor!

Skulle öppettiderna ändras kommuniceras det via vår anläggnings webbplats och våra sociala medier.

Vi vill att du alltid ska känna dig välkommen hos oss.

Frågor och svar Torvalla Bil och Covid-19

Är Torvalla Bils anläggningar öppet som vanligt?

Ja, vi håller öppet som vanligt på våra anläggningar och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Lokala avvikelser mot ordinarie öppettider på anläggningarna kan förekomma.

Hur arbetar Torvalla Bil med att förebygga smittspridning?

Vi undviker att samla större antal människor hos oss. Till våra anställda har vi daglig information om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder. Vi har utökat städningen på samtliga anläggningar.

Vad händer nu när däckbytesäsongen är i full gång?

Vi planerar att skifta alla våra kunders däck som vanligt. Även här utgår vi från våra försiktighetsåtgärder samt att vi tänker på hygienen i alla lägen. För närvarande säger Lagen att vi måste skifta innan 15 april om du har dubbdäck, så vi kommer självklart hjälpa alla kunder med detta.

Kan jag komma i kontakt med Torvalla Bil utan att besöka någon av era anläggningar?

Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Torvalla Bil för att kunna möta våra kunders frågor.

Du når oss via telefon eller mail som vanligt, alla kontaktuppgifter hittar du samlat på torvallabil.se.

Försiktighetsåtgärder

Det viktigaste är att fokusera på att minska risken för smittspridning. Därför har vi tagit fram ett antal praktiska åtgärder som kan hjälpa dig som kanske känner en viss oro för att komma till oss

Inlämning av bil

Tillhör du en riskgrupp eller känner du oro inför inlämnandet av din bil, kontakta då din anläggning och kontaktperson, så skräddarsyr vi en lösning för dig.

Hämtning av bil

Om du ska hämta ut din bil som du har köpt kan vi göra en kort leverans och skippa genomgången av bilen utöver det absolut mest nödvändiga och ta frågor via telefon eller mail. När det har lugnat ner sig är du välkommen tillbaka till oss för en mer omfattande genomgång.

Viktigt med fortsatt service av din bil

När det gäller service eller reparation av bil är det svårare att utföra arbete om vi inte får in bilen i vår verkstad. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök. Det vi tror är viktigt för dig som kund är att ha koll på vad som gäller om man inte utför sin service enligt plan. Det kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.

Vill du ändå avboka ditt besök, kontakta oss via vår hemsida torvallabil.se, så hjälper vi dig.

Vi kan såklart fortsätta dialogen via mail eller telefon om det önskas.

Har du frågor kring våra rutiner, eller förslag på hur vi kan göra mer för att öka tryggheten i vårt möte med dig?

// Team Torvalla Bil